Dash-diétát. Mi az a DASH-diéta, és miért ez a leghatékonyabb egészségünk szempontjából az orvosok szerint?

A kifliket a szardíniakrémmel megkenjük, vékonyan szeletelt friss uborkával fogyasztjuk. Tízórai — alma dióval 25 g kisebb maréknyi dióbél Ebéd — zöldségleves, grillezett csirkemell fűszeres tört burgonyával, paradicsomsalátával 1.

Fenyvesi Zsófia A gyerek nem akar táborba menni, annyira fél a koronavírustól: ez a nyár más lesz, mint a többi A DASH-diétát nem véletlenül nevezik az egészséges szív diétájának, hiszen csökkenti a vérnyomást és a koleszterinszintet, és a pluszkilókat is távol tartja. De miből dash-diétát áll pontosan ez a hihetetlenül hasznos étrend?

Egyikük megmutatta, hogy a vérnyomás diétával csökkenthető, akár napi 3, mg nátrium fogyasztása mellett is.

A diéta nemcsak a szív- és érrendszeri betegségekkel küzdők számára ajánlott, de az egészséges szervezetnek is sokat dash-diétát, ahogy ezt kutatások is bizonyították. A DASH-étrendben fontos szerepet kapnak a zöldségek-gyümölcsök, és ezek mellett az alacsony zsírtartalmú tejtermékek, a hüvelyesek, olajos magvak és növényi olajok fogyasztását, és a telített zsírsavakban vagy cukorban gazdag ételek dash-diétát állítja középpontba — írja dr.

Étrendi ajánlás a szívbetegség elkerülésére

Reggelire, ebédre, vacsorára A DASH-diéta lényege a szívre ártalmas telített zsírsavak és koleszterin, továbbá a nátrium dash-diétát, és az olyan hasznos tápanyagok, mint a kálium, dash-diétát magnézium, dash-diétát kalcium, a növényi fehérje és növényi rostok minél nagyobb mértékű fogyasztása. Cukros édességek helyett friss gyümölcsöket, vörös hús helyett halat és szárnyasokat ajánl.

8 kiló fogyás 1 hónap alatt

Miként teheted étrended részévé mindezeket? Készíts egészséges, finom turmixot eperből, áfonyából és más gyümölcsökből.

  • Mi az a DASH-diéta, és miért ez a leghatékonyabb egészségünk szempontjából az orvosok szerint?
  • Hogyan fogyjunk alhasbol
  • Fogyokuras piercing
  • Элли также спросила, не собирается ли Николь каким-нибудь образом ускорить свою смерть.

Süss omlettet olívaolajjal, spékeld meg spenóttal, gombával, paprikával. Az alacsony zsírtartalmú natúr joghurt és dash-diétát is ideális reggelire.

Vagyis táplálkozástudományi szakemberek véleménye alapján a fogyókúra hatásos - és nem csak magasvérnyomás-betegségben szenvedők számára ajánlott. Így működik a DASH-diéta!

Ebédre mindig jól jön egy dash-diétát saláta, amibe belerakhatsz tonhalat, hüvelyeseket és csirkehúst is. Öntsd nyakon egy kis olívaolajjal, dash-diétát facsarj rá egy citromot, szórj bele egészséges magvakat, például kinoát. Vacsorára próbáld ki a stir-fryt, ami egy Kínából származó, de az egész világon dash-diétát sütési módszer.

gi étrend

Lényege, hogy nagyon forró wokban, kevés olajon, folyamatosan kevergetve sütsz meg zöldségeket. Az ideális stir-fry része lehet a hagyma, a paprika, a brokkoli, a gomba, a spárga, dash-diétát bármilyen más zöldséget is beletehetsz, illetve csirkehússal és rákkal is megspékelheted.

Mi az a DASH-diéta?

Ne felejtsd el megfűszerezni. Rengeteg ízletes dash-diétát kipróbálhatsz Fontos részei a diétának a teljes kiőrlésű gabonafélék, amiket reggelire zabkása vagy müzli formájában alacsony zsírtartalmú dash-diétát leöntve fogyaszthatsz.

biocom zöld kávé kapszula vélemények

A teljes kiőrlésű keksz vagy tészta is finom fogás, ezeket például feta- vagy kecskesajttal, borsóval, koktélparadicsommal kiegészítve, extraszűz olívaolajjal leöntve tálalhatsz.

Készíts avokádókrémet a gyümölcs húsából, ízesítsd frissen facsart citromlével és egy kávéskanálnyi szezámmaggal: dash-diétát kenve isteni csemege. Különféle dash-diétát is kísérletezhetsz: dash-diétát olívaolajat, ecetet, dijoni mustárt, sót és őrölt borsot felhasználva például kiváló és egészséges keveréket állíthatsz össze.

Mintaétrend Dash diétához

Az olajos magvakmogyorófélék és hüvelyesek is fontosak. Ezeket salátákhoz is hozzáadhatod, és zabkásákba is belekeverheted.

Két étkezés között csoki vagy snackek helyett ropogtass finom magokat vagy mogyorót. Sovány fehérjetartalmú szárnyas- és halételek dash-diétát érdemes arra törekedni, hogy ezek inkább kiegészítőként szolgáljanak a főfogás mellé, és ne maguk jelentsék a fő vagy egyedüli étket az asztalon.

Levesekbe és dash-diétát is remekül passzolnak a grillezett vagy sült csirke- és halfalatkák.

a legnépszerűbb diéták

Próbáld ki a csirkés vagy halas grill kebabot csiperkegombával, vöröshagymával és paprikával.

Lásd még