Zsír fogyókúra

Keress receptre vagy hozzávalóra

télen nehezebb fogyni

Megosztás a Facebookon A High Fat Diétázás szabályai, azaz a magas zsírtartalmú diéta a legújabb nemzetközi őrület, amelynek során rengeteg vajat, olajos halat és magot, krémsajtot, illetve avokádót kell enned. Értelmi szerzői, Zana Morris és Helen Foster szerint a zsír titka, hogy nem okoz vércukorszint-kilengést — a szénhidrátokkal ellentétben. Hogyan fogyaszthat a zsír?

Vajon mi igaz a sztárdiétákról, mi a garantáltan sikeres fogyókúra titka?

A diéta az inzulin nevű hormon működési mechanizmusán alapszik. Ennek feladata, hogy a táplálék útján bevitt cukrot részecskéire bontva a glükózt felhasználni kívánó sejtekhez szállítsa.

mit tegyek ha le akarok fogyni

A szénhidrátok, azon belül a cukrok váltják ki a legerősebb inzulinválaszt, tehát hatásukra termelődik a legtöbb hormon. A fehérje — melyet összetettebb feladat glükózzá alakítani — csekélyebb emelkedést okoz.

1300 kalória étrend

A zsírt azonban még ennél is több lépésben lehet közvetlenül hasznosítható glükózzá varázsolni, tehát az inzulinszint alacsony marad, és a szervezet inkább a meglévő raktárakhoz fordul a cél érdekében. Jóllakhatsz vele A fogyókúrák kudarcának leggyakoribb oka az éhségérzet, ám a zsírban és fehérjében gazdag diéta gyakorlatilag kizárja, hogy kopogjon a szemed. Ennek hátterében a ketogén folyamatok állnak, amelyeknél a zsír feldolgozása során csillapodik az éhség.

Már megint egy új őrület? Sok téves elképzelés élhet a fejünkben a helyes táplálkozásról, a fogyókúrákról.

Sőt, az említett makronutriensek zsír fogyókúra is hozzájárulnak, hogy stabil maradjon a vércukorszinted. A hirtelen ingadozás ugyanis falásrohamokhoz vezetne. A lényeg tehát, hogy a zsírt lassabban dolgozza fel a szervezeted, zsír fogyókúra tovább garantált tőle a teltségérzet. Arról nem is beszélve, hogy a zsírfogyasztásnak tudatilag pozitív hatása is van, mivel gazdag, krémes falatokat élvezhetsz.

legjobb diéta fogyáshoz

Jó zsírok legyenek! Nos, a zsírdiétáról szóló könyv, a The High Fat Diet szerzői úgy vélik: koránt sem mindegy, milyen fajtájú zsírokat fogyasztasz. Szerintük amíg telítetlen zsírsavakat veszel magadhoz, egyetlen orvos vagy dietetikus sem panaszkodhat.

További cikkeink a témában

Az avokádó, a dió, az olajos halak és az olívaolaj például kifejezetten egészségesek. Más kérdés, hogy az étrend telített zsírokat is tartalmaz, például vaj, krémsajt, vörös hús és zsíros sajtok formájában.

Az elmúlt 65 évben számos kutatás bizonyította, hogy ezek koleszterinszint-emelkedéssel, szívbetegségekkel és az elhízással állnak összefüggésben — ám mára mindez ismét megkérdőjeleződött, így a téma újabb vizsgálatokat igényel.

Nem minden kalória egyenlő Amikor fogyókúrás céllal veszel magadhoz zsírokat, az anyagcserédben érdekes változást tapasztalhatsz. Zana és Helen megfigyelései alapján napi 1 — 2 kalóriás bevitellel naponta akár negyed kilót is leadhatsz, ami jóval több az elviekben lehetségesnél.

Két hét alatt 5 kilót fogyhatsz a zsírdiétával – napi 12 perc mozgással

Arról az anomáliáról van szó, hogy amennyiben magas zsírtartalmú diétán vagy, megnő a kalóriabeviteled, mégis garantált, hogy csökkenni fog a súlyod. Az zsír fogyókúra A perces, magas intenzitású tréningek a legmegfelelőbbek zsír fogyókúra zsírdiéta kiegészítésére, hiszen már több ízben is sikerült bebizonyítani, hogy ezek csökkentik a leginkább a testben lévő zsír mennyiségét, ugyanakkor növelik az izomtömeget, az erőt, a teljesítmény és az állóképességet.

zöld kávé olaj hol kapható

A legfontosabb, diéta fehérjeporral nagyobb izomcsoportokra koncentrálj, nagy súlyokkal vagy sebességgel, és a lehető legkisebb pihenőidőt iktasd be a körök vagy sorozatok között. Így már napi 12 perc is elég!

Lásd még