Böjtölős diéta

böjtölős diéta
  • Este 8 után leteszem a villát és fel nem emelem azt másnap délig.
  • Időszakos koplalás - jótanácsok kezdőknek
  • Fogyókúrás étrend 40 felett

Időszakos böjt — Intermittent fasting IF Manapság van a böjtnek böjtölős diéta nagyon divatos formája. Ez az időszakos böjt, amelynek több típusát is ajánlják.

böjtölős diéta

Nem olyan extrém, mint akár egy több napos léböjtkúra. Legelterjedtebbek: egy nap böjt, egy nap normál étkezés. A böjtölős napokon csak kb. Lehet akár pár nap a héten, vagy gyakrabban. Ez tolerható böjtölős diéta legkönnyebben, akár hosszabb távon is ki tudunk tartani mellette.

Hallottál már a 16/8-as diéta elképesztő hatékonyságáról?

Általában a reggelit hagyják ki, és délben esznek először — erről még beszélünk a későbbiekben. Nem ez a legjobb módszer.

böjtölős diéta

De lehet tovább fokozni, re, sőt, extrémebb esetben, akár napi egy étkezésre is le lehet redukálni a napi táplálékbevitelt. Ezt csak haladók próbálják ki.

Az egyik legjobb diétás módszer, amit még soha nem próbáltál: Intermittent Fasting

Kutatások azt mutatták… A leghatékonyabb, mindenféle szempontból az időszakos böjt azon fajtája, ahol egy időablak van az étel felvételére és legalább 12, de inkább 16 óra nem-evéssel telik. Az is kiderült, hogy sokkal hatékonyabb, ha a táplálék nagyrészét reggelire és ebédre fogyasztjuk el, és este már nem, vagy kevesebbet, könnyebbet eszünk. Ez azért van, mert az a kalória, melyet reggel, délelőtt fogyasztunk el, jobban elég, mint amit este veszünk magunkhoz — ugyanis az idő múltával lassul az anyagcsere.

böjtölős diéta

Tehát ne a reggelit hagyjuk ki, hanem a vacsorát. Sajnos, az egy tévhit, hogy ha éhgyomorra edzünk, akkor a szervezet feltétlenül a zsírraktárokhoz nyúl először — a szervezetnek, agynak szénhidrátra van szüksége a működéshez, és ha ezt nem kapja meg weber étrend, akkor nem a zsírokhoz nyúl, hanem a szervezetben megtalálható fehérjékhez, pl.

Lehet-e fogyni vele?

böjtölős diéta

Biztosan csökkenthető böjtölős diéta a kalóriabevitel — hiszen egy étkezés általában kimarad, vagy kevesebb a szokásosnál — emiatt fogyaszt is vagy segít a súlymegtartásban. A kutatások azt mutatják, hogy gyorsabban lehet fogyni böjtöléssel, de hosszú távon nem fogynak adele diétája többet azok, mint akik a hagyományos kalória deficites módszert alkalmazzák.

16:8 diéta – 8 óra evés, 16 óra pihenés

Napi kalóriával ha kevesebbet eszünk, ugyanilyen hatást érhetünk el. Ami még nagyon meglepő, hogy a kutatások alapján kiderült, hogy ugyan eleinte több kilót lehet leadni böjtöléssel az első pár hétben, mint a hagyományos kalóriakorlátozásos módszerrel, de mégis, az igazi zsírtartalma a leadott kilóknak kevesebb lesz böjttel — a test a saját fehérjéhez nyúl, önmagát égeti el.

böjtölős diéta

Még rosszabb lesz a helyzet, ha még edzünk is hozzá — a szervezet kénytelen még több saját fehérjét felhasználni — a bevitt szénhidrát hiányában. Böjtölős diéta akkor sokkal jobb lesz a helyzet, ha egy kis szénhidrátot viszünk be az edzéshez.

Fenyvesi Zsófia A gyerek nem akar táborba menni, annyira fél a koronavírustól: ez a nyár más lesz, mint a többi Ideális diéta nem létezik. Van, akinek az adagok csökkentése, másoknak a koplalás jön be igazán. Mégis, melyik stratégia a működőképesebb? Alapvetően kétféle fogyókúrás stratégia létezik — írja a Discover. Az első, népszerűbb változat a kalóriák megvonását, csökkentését preferálja, vagyis előírja, hogy milyen ételeket és mekkora adagokban ehetsz.

Azt is kimutatták a kutatások, hogy a böjtölőknél a súlycsökkenés fele lesz csak a zsírraktárakból. Míg ez a hagyományos módszert folytatók körében ez az érték magasabb volt.

Érdekes tényt: aki elegendő zsír réteggel rendelkezik, akár napig is kibírhatja anélkül, hogy bármennyit is enne, de vitaminok híján nem maradna sokáig életben.

Összefoglaló Jó megoldás lehet azoknak a időszakos böjt, az esti étkezés kihagyásával, redukálásával, akiknek kell egy szabályrendszer. Így könnyebben esznek kevesebbet — ki van zárva a tv előtti nassolás lehetősége, az esti nagy lakomák.

De fontos tudni, hogy ugyanilyen eredmény érhető el TÉNÉ-vel teljes értékű növényi étrendés a napi tucat tartásával, egy napi kcal kevesebb bevitellel,mint amennyit a szervezet igényelne.

Mi az 5:2 diéta, és hogyan segít a fogyásban

A cikk végén találsz egy ingyenes e-bookot, mely tartalmaz egy összefoglalót a TÉNÉ-ről és a napi tucatról. Tehát böjtölős diéta teljesen egyénfüggő, hogy kinek melyik könnyebben kivitelezhető, betartható. Nem vagyunk egyformák, lehet, Neked pont ez segít. Igazából a böjt csak akkor válik be hosszú távon, ha egy életmód váltás kíséri, és utána is egészségesebben eszünk.

Tehát nem egy óriási habzsolással folytatjuk a böjt időszakot. Az itt elhangzott és látott információk saját tanulmányaink, tapasztalataink, amerikai orvosok ajánlásai, tudományos munkái alapján lettek összeállítva.

böjtölős diéta

Ha érdekelne még részletesebben a böjtölős diéta értékű növényi étrend, ajánljuk figyelmedbe ingyenesen letölthető e-bookunkat, melyben röviden összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat.

Lásd még