Rostdús étrend,

Mit jelent pontosan a rostdús étrend, és miért is jó nekünk?

De mi is az a rost, honnan tudjuk, hogy mennyit fogyasztunk belőle, és rostdús étrend jött egyáltalán ez a szám? Milyen típusú rostok vannak? Az élelmi rost azokra a hasznos szénhidrátfélékre utal, amelyek növényekben és nem a rosttartalmú kiegészítőkben találhatóak meg.

Két típusát különbözetjük mega vízben oldódó és a vízben nem oldódó rostot, mindkettő nagyon kedvező nekünk. Az oldható rost a bélben vastag géllé válik, ami lelassítja az emésztést így stabilizálja a vércukorszintet és zsírokat köt meg, így nem mind képes felszívódni ami csökkenti a koleszterinszintet.

Mit jelent pontosan a rostdús étrend, és miért is jó nekünk? Számos fórumon hallhatunk a rostdús ételek fogyasztásának jelentőségéről, és arról, hogy ideje áttérni a rostban gazdag étrendre. Ugyanakkor tudjuk-e pontosan, hogy ilyenkor miről is van szó?

Jótékonyan hatnak a zsír- és szénhidrát-anyagcserére és közvetve a bélfalak nyálkahártyáira. Az oldható rostok forrása a zabpehely, a bab, a lencse és sokféle gyümölcs.

rostdús étrend

Az oldhatatlan rostok biztosítják a megfelelő állagú és rendszeres székletet, ami egy rendkívül jó dolog! Az oldhatatlan rostok forrása a teljes kiőrlésű gabona, a bab, a lencse és a legtöbb zöldség. Mind az oldódó, mind az oldhatatlan rostok jóllakottság-érzést nyújtanak, ezért segít abban, hogy kevesebbet együnk, ami hatékonyan csökkenti az elhízás veszélyét. Miért olyan rostdús étrend nekünk a rost?

Ételek, melyek tele vannak rosttal - HáziPatika

A rostbevitel márpedig jót tesz nekünk, rostdús étrend ennél sokkal rostdús étrend. Egy, a The Lancet-ban közzétett kutatás során a kutatók tanulmány eredményeit foglalták össze, amelyek az élelmi rostok egészségügyi hatásait vizsgálják. Kizártak a vizsgálatból ugyanakkor minden rostpótló kiegészítőre vonatkozó tanulmányt — az egyedül élelmiszerekből származó rostról szól.

Az adatok több, mint embertől származnak, melyeket elemezve nagyon erős kapcsolatot találtak a magasabb élelmi rostbevitel és a jobb egészségügyi mutatók között. Alapvetően napi legalább 25 gramm élelmi rost bevitele esetén már kimutatható ennek pozitív kapcsolata az alacsonyabb súllyal, vérnyomással, vércukorszinttel, koleszterinszinttel, valamint a cukorbetegség, a szívbetegségek, a stroke és a mell- vagy mellkasi betegségek, továbbá a vastagbélrák kialakulásának alacsonyabb kockázatával.

rostdús étrend

A vizsgálatok eredményei rendkívül konzisztensek voltak, és a dózis-reakció görbe nagyon lineáris volt, ami azt jelenti, hogy minél több rostot fogyasztottak a vizsgálatba bevontak, annál jobb egészségügyi értékeik voltak. A pozitív értékek tekintetében a kutatások közötti összhang rostdús étrend, hogy az eredmények nagyon is valóságosak, és azok nem a résztvevők étrendjével vagy életmódjával kapcsolatos egyéb tényezők miatt következtek be.

Regenor fogyókúra jó szénhidrátok fogyasztása több rostot biztosít Sajnos a legtöbbünk kevesebb, mint 20 gramm rostdús étrend fogyaszt naponta.

A fogyókúra ideje alatt kifejezetten ajánlom a rost tartalmú élelmiszerek fogyasztását. Nagyon fontos!!!

Sokan tudatosan kerülik a teljes értékű gabonákban, krumpliban, babokban és gyümölcsökben lévő szénhidrátokat, így viszont hiányuk van az egészséges rostokból. De a helyzet a következő: meg kell különböztetnünk a jó és a rossz szénhidrátokat. A teljes kiőrlésű gabona, édesburgonya, bab és a zöldségek a jó oldalt erősítik.

A szénhidrát minősége és forrása az, ami igazából számít. Aggódsz a gázosító hatás miatt?

Zöldségek és gyümölcsök a jó emésztésért

Rövid távon érdemes az optimálisnál alacsonyabb szinten tartani de nem kiiktatni! A rostban gazdag ételek elkészítése egyszerű Nagyon egyszerű és rugalmasan kombinálható menüt állíthatunk össze különféle gabonákból, hüvelyesekből és zöldségfélékből, melyek mindkét típusú rostból rostdús étrend ellátják szervezetünket. Rostban gazdag étel készíthető például főtt vörös lencse, boltban vásárolt vagy házi hummusz és teljes kiőrlésű tortilla lap felhasználásával, melyek mellé egyszerű, kevert zöldségekből pl.

A magas rosttartalmú élelmiszerek amellett, hogy karbantartják kiválasztó szerveinket, segítenek a koleszterin távozásában is. A rostdús […] Ha kellő mennyiségű rostot viszünk be a szervezetünkbe az ajánlott mennyiség nőknek gramm, férfiaknak gramm napontaszámos kellemetlen tünettel járó betegségnek elejét vehetjük, így például a bélirritációknak, a vastagbélráknak és polipnak, az IBS-nek SZÓTÁR vagy az aranyérnek.

Ez az étel nagyon egyszerű és egészséges, felszolgálható vendégváróban, vagy csomagolható a munkába vagy az iskolába. Az ajánlott napi rostbevitel felét, majdnem 20 gramm fehérjét, valamint kalciumot, vasat és káliumot is tartalmaz.

Székrekedés esetén hasznosak a különböző magvak és gabonafélék

Így csináljuk: Egy csésze lencsét 3 csésze vízben főzzünk ki, forraljuk fel, majd főzzük alacsony lángon további 15 percig. Rostdús étrend levettük a tűzről és átszűrtük, adjunk hozzá sót, citromlevet és ízesítsük ízlésünk szerint friss fűszerekkel. Melegen és hidegen is fogyasztható.

rostdús étrend

Készítsünk zöldsalátát. Különféle zöld levelesek, koktélparadicsom és felkockázott uborka keverékét ízesítsük meg egy kis citromlével, sóval, borssal. Tálaljunk egy adag salátát és egy adag főtt lencsét egy kis humusszal és átsütött tortilla háromszögekkel.

Kapcsolódó cikkek

Ez csak egy példa a sok elképzelhető variáció közül. Számos információs forrás áll már rendelkezésre az fogyás lélektana, magas rosttartalmú ételek kiválasztásához, komplett menüsor készítéséhez. Alapvetően azonban elmondható, hogy a gyümölcsök, zöldségek, babok és hüvelyesek, valamint a diófélék és a magvak rendszeres fogyasztásával nem lőhetünk mellé.

  1. Karcsúsító rostok | Well&fit
  2. A rostban gazdag ételek hatékonysága a fogyókúra, illetve az egészséges étrend szempontjából megkérdőjelezhetetlen.

Így könnyedén biztosíthatjuk, hogy minden nap legalább 25 gramm rosthoz jusson szervezetünk! Rea Publicista, közgazdász, marketinges Rea vagyok, közgazdász és marketinges. Gyerekkorom óta ösztönösen kerültem a húst, majd 7 éve száműztem, mikor megismerkedtem a nyers vegán étrenddel.

További cikkeink a témában

Ez elindított egy egészségesebb, tudatosabb életmód irányába, majd Ennek eredménye a közérzetemen kívül kilókban is mérhető. Az pedig csak bónusz, hogy egészségesen étkezve az állatoknak és a bolygónknak sem ártok.

Hiszem, rostdús étrend a marketingnek és a megfelelő kommunikációs eszközöknek óriási szerepe van a hiteles információk átadásában. Ezért örülök, rostdús étrend a prove. Olvass tovább.

Lásd még