Fogyás megáll. Zsírégető Magazin

Miért állt meg a fogyás?

Megállt a fogyás! Mit tegyek? Minden fogyókúra nélkülözhetetlen velejárója, hogy bizonyos időnként fogyás megáll fogyás stagnál, de ilyenkor nem kell kétségbe esni, mert néhány egyszerű változtatással könnyen újra beindítható. Még a legjobban kivitelezett fogyókúra során is előfordulhatnak átmeneti időszakok, amikor megáll a fogyás.

fogyás megáll

Ilyenkor sokan még inkább lecsökkentik a bevitt kalóriákat, fogyás megáll még keményebben edzenek, és azt tapasztalják, hogy a mérleg mutatója továbbra sem moccan. Bizonyára sokan tapasztalták már ezt az olvasók közül, de ha kicsit belegondolunk ezt teljesen természetes reakció a szervezetünktől, ha megvizsgáljuk és megértjük, hogyan is működik a szervezet.

Ilyen helyzetekben az elraktározott zsírból tudja fedezni a szükségleteit. Ha túl keveset eszünk mindenki arra számít, hogy a szervezet fogyás megáll hiányt majd teljes egészben ebből a zsírból fogja fedezni mindaddig, amíg a hiány meg nem szűnik.

Milyen szép és egyszerű is lenne a fogyókúra, ha így működne a dolog, de sajnos nem így van. Ahelyett hogy teljesen elhasználná a biztonsági tartalékait jelentő zsírokat, inkább lelassítja az anyagcseréjét, mellyel kompenzálni tudja a lecsökkent energia bevitelt és ráadásként még a zsírpárnák is megmaradnak, így továbbra is felhasználhatja őket, ha a szűkös időszak tartós maradna, vagy még súlyosabbra fordulna a helyzet.

Ráadásként, ha a hiány túllép egy bizonyos szintet a szervezetnek van még egy módszere, amivel képes fogyás megáll energiához jutni, egyszerűen elkezdi lebontani az izomzatot, amit szintén energiaforrásként tud felhasználni.

A fogyás stagnálásának alapvető oka

Az izomzat leépítésével nemcsak energiához jut, de eléri, hogy fogyás megáll legyen a szervezet energiaigénye, így tovább csökkentheti az anyagcserét. Az izomzat csökkenésével kárba vész az kemény munka, amit a fejlesztésére fordítottunk, és a tovább csökkenő anyagcsere miatt a fogyókúra még nehezebbé válik.

A fogyás stagnálása tehát mindig ugyanarra az egy dologra vezethető vissza a kiváltó okoktól függetlenül, mégpedig az anyagcsere lelassulására. Lássuk, hogy mit is kell ilyen helyzetben tenni. A fogyás megállásának kiváltó okai és megoldásuk 1.

Ha megáll a fogyás

Túl nagy az energia hiány — A fogyás stagnálásának elsődleges oka Ha túl nagy az energiahiány azt a szervezet az anyagcsere lassításával próbálja ellensúlyozni. Energiahiány azonban nem csak akkor léphet fel, ha túl keveset eszünk, hanem akkor is, ha túl sokat edzünk, de nem növeljük meg annak megfelelően az energia bevitelünket, így a szervezet szintén energiahiányos állapotba fog kerülni.

Ilyen esetben bár sokat edzünk, de a nap többi részében az anyagcsere még is lassú fogyás megáll. Tehát fontos, hogy a napi kalória bevitelt és a fogyáshoz szükséges energiahiányt mindig a fogyás megáll energiaszükségletünkhöz igazítsuk. Fogyás megáll a szükséglet természetesen minden nap fogyás megáll és más, attól függően, hogy miket csinálunk a nap során, munkanap van-e vagy hétvége, edzünk-e vagy épp pihenő napot tartunk.

fogyás megáll

A fogyókúra során mindig ügyeljen rá, hogy a napi energiahiány egy optimális kcal között legyen. Ha ennél nagyobbá válik az napokon belül anyagcsere lassuláshoz fog vezetni. Még ha nem is szokta számolni a kalóriákat, akkor is érdemes kiszámolnia a napi kalóriaszükségletét, hogy legalább képet kapjon a szervezete valódi szükségleteiről, mely segítségére lesz, hogy az étkezésére és az elfogyasztott mennyiségekre jobban odafigyelhessen.

A szervezet alkalmazkodik — A fogyás stagnálásának második oka A szervezet alkalmazkodó képessége igazán egyedülálló.

Segítség, megállt a fogyás! Mit tegyek?

Nem csak a lecsökkent kalóriákhoz, de az edzésekhez is képes rövid időn belül hozzászokni, így a korábbi fogyást okozó kalóriahiány, vagy épp edzésmódszer hatékonysága jelentősen leromlik.

Hogy a szervezet ne tudjon alkalmazkodni és a fogyás folyamatos legyen, minidig aktívan kell tartani a szervezetet, mindig fejlődésre és változtatásra kell kényszeríteni. Ezt úgy érheti fogyás megáll, ha rendszeresen változtat az edzéstervén, az edzés intenzitásán, módján és idején, a végzett gyakorlatok sorrendjén stb.

Mutatjuk a megoldást is!

Nem kell minden áldott nap ugyanazt csinálni, edzései legyenek változatosak, és alkalmazzon időnként spontán változtatásokat is. Hallgasson a megérzéseire és figyeljen a szervezete visszajelzéseire.

Az alkalmazott energiahiányt is rendszeresen változtassa az optimális határokon belül.

Egyik nap egyen egy kicsit kevesebbet, másik nap kicsit többet és ne ragaszkodjon egy fix értékhez. A folyton változó feltételek mindig aktívan tartják a szervezetet, mert mindig új fogyás megáll kell alkalmazkodnia.

fogyás megáll

Az izomzat leépül — A fogyás stagnálásának harmadik oka A fogyókúra elsődleges célja a zsírpárnáktól való megszabadulás, azonban bármennyire is jól végezzük, mindig jár némi időszakos diéta, mivel a szervezet az energiahiányt nemcsak zsírból, hanem izomzat felhasználásával is fedezi. Minél gyorsabban szeretnénk lefogyni, ill.

Ahogy korábban már szó volt róla az izom leépülés nem csak azért nem kívánatos, mert a kemény munkával felépített izomzatunk eltűnik, de az anyagcserénk is le fogyás megáll lassulni.

A fogyás megállásának kiváltó okai és megoldásuk

A fogyás folyamatos szintentartásához tehát biztosítani kell, hogy az izomveszteség minimális legyen. Ehhez alapvető fontosságú, hogy a fogyókúra során mindenképpen fehérjedúsan táplálkozzunk, és a szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat is biztosítsuk a szervezetünk számára. A fogyás mértékét továbbá mindig az ideális heti 0,0 kg között kell tartani, míg az energiahiány sose legyen nagyobb, mint napi kcal.

A sporttevékenység intenzitása és mennyisége olyan legyen, hogy az fogyás megáll hatékony zsírégetést segítse elő és ne menjen az izomzat kárára.

Lásd még