Fogyás napi kalóriabevitel

Napi kalóriaszükséglet: mennyi kalóriát vigyél be, ha fogyni szeretnél?

Egy átlagos, aktív, normál súlyú, fiatal nőnek napi fogyni hogyan van szüksége a súlytartáshoz, és ennél zal kevesebbre, vagyis ra a heti fél kilós fogyáshoz.

fogyás napi kalóriabevitel

De sajnos a fogyókúra matematikája nem ennyire egyszerű, ugyanis számos faktor befolyásolja, mennyit ehet valaki naponta. Ilyen tényező a kor, a kezdősúly, az, hogy mennyit mozogsz, mennyire gyors az anyagcseréd, és így tovább. Nem kell viszont félni, nem lesz szükség komoly matekozásra. Honnan tudhatom, mennyit ehetek?

fogyás napi kalóriabevitel

Először is, ki kell számítanod a korod, a magasságod és a súlyod alapján az alapanyagcseréd értékét. Az alapanyagcsere mértéke mutatja azt, mennyit kell mindenképpen megenned ahhoz, hogy a szervezeted megfelelően működjön.

fogyás napi kalóriabevitel

Ha ennél kevesebbet eszel, az anyagcseréd lelassulhat, és így éppen ellenkező hatást érhetsz el, a fogyásod egy idő után megállhat, hiába eszel kevesebbet. Ráadásul, ha tartósan fennmarad a koplalás, számolhatsz izomvesztéssel is, mivel a test az izomzat feléléséből fedezi a hiányzó energiát. Hullani kezdhet a hajad, romolhat a bőröd minősége, és csökkenhet a csontjaid tömörsége is a vitaminhiány miatt.

fogyás napi kalóriabevitel

Ennél kevesebbet tehát nem szabad tartósan enni. A másik érték, amire szükséged lesz, az a szinten tartáshoz szükséges kalória mennyisége.

fogyás napi kalóriabevitel

Vagyis ennyit ehetsz egy nap ahhoz, hogy ne nőjön fogyás napi kalóriabevitel súlyod. Ez a centi magas, 70 kilós nő esetében azt jelenti, hogy naponta közel kalóriát kell elégetnie mozgással, vagy beiktathat heti két egyórás edzést, melyek összesen kalóriát égetnek el, és máris helyrebillentette a mérleget a heti fél kilós fogyás napi kalóriabevitel.

Az interneten már számos kalkulátort találsz, ami megkönnyíti a dolgodat, ha ki akarod számolni, milyen edzést válassz.

fogyás napi kalóriabevitel

Lásd még