Lúgos étrend táblázat, Lúgosító és savasító ételek listája

Lúgosító ételek táblázata - Diéta ABC

Lúgosító ételek táblázata - Diéta ABC

A testfunkciókat kémiai folyamatok irányítják, melyeknek megfelelő környezetre, lúgos étrend táblázat fogyási csíkok van szükségük. Ezt a környezetet savak és bázisok képezik a maguk harmonikus összjátékában.

lúgos étrend táblázat

Ha túl sok savasító táplálékot veszel magadhoz, miközben étrendedből hiányoznak a bázikus élelmiszerek, szervezeted egyensúlya felborul. Nem szabad azonban pusztán az ételek íze alapján döntened arról, hogy egy adott élelmiszer savasít vagy lúgosít.

2. Amaránt (disznóparéj)

Bizonyos savanyú táplálékok például kiváló bázisképzők. Egy kis kémia Az említett harmonikus összjáték természetesen nem mindenütt ugyanazt jelenti: például a verejték több savat tartalmaz, mint a lúgos étrend táblázat.

lúgos étrend táblázat

Mindez arra utal, hogy a szervezetben zajló folyamatok rendkívül differenciáltak és összetettek. Kémiai szemszögből nézve a savak pozitív töltésű hidrogénionok, a bázisok vagy lúgok pedig negatív töltésű csoportok, melyekben hidrogén- és oxigénion kötődik egymáshoz.

DietGainz (rogtonzott)eloadas cseripince.hu Egeszseges etrend=fogyas??

Az, hogy egy táplálék savas vagy bázikus, a hidrogén- és a hidroxidionok számától függ. Ha a hidrogénionok vannak túlsúlyban, az élelmiszer savas, amennyiben a hidroxidionok, úgy bázikus, illetve lúgos.

Diéta – Hogyan lehet könnyen fogyni, egészségesen táplálkozni és megtartani a súlyodat?

A savanyú íz nem jelent savasító hatást Az élelmiszer íze semmit nem árul el a sav-bázis háztartásra gyakorolt hatásáról. Vannak olyan savanyú ételek, melyek bázisképzők, míg az édes cukor savakat termel a szervezetben. Egyes gyümölcsök és a tejsavas erjesztésű zöldségek citromsavat, szalicilsavat vagy tejsavat tartalmaznak.

lúgos étrend táblázat

Ízlelőbimbóid azt mondják: savanyú. Ennek azonban semmi köze a tápanyag-feldolgozáshoz. A 16 legjobb lúgosító táplálék Citrom A citromot valószínűleg óvoda óta úgy ismered, mint az egyik legbiztosabb természetes C-vitamin-forrást.

Lúgosító ételek táblázata

Ám emellett számos más előnyös tulajdonsággal is bír. Bár a szakértők szerint elsősorban a zöldségek fogyasztása ajánlott, ha lúgosítani szeretnéd a szervezetedet - és csak ezután a gyümölcsöké - a sárga déligyümölcsöt bátran magadhoz veheted.

lúgos étrend táblázat

Mivel viszonylag alacsony a cukortartalma, nem savasítja a szervezetedet. Fogyassz étkezés előtt egy fél órával frissen facsart citromlevet: segíti az emésztést, és megköti a felesleges zsírokat a szervezetben. A legjobb lúgosítók Nézd meg dietetikus szakértőnkkel készült videónkat, és ismerd meg a legjobb lúgosító táplálékokat! Ecetes uborka A nagyi kedvenc savanyúsága - jut eszedbe az ecetes uborkáról.

lúgos étrend táblázat

A hétköznapi zöldség egészségügyi szempontból kiváló tulajdonságokkal bír. Az uborka, fogyaszd bár savanyúan, nyersen vagy saláta formájában, remekül lúgosítja a szervezeted. Az ecetes változata például bizonyos mértékig ellensúlyozza a húsfélék savasító hatását - ezért érdemes savanyú uborkát választanod az ebédhez.

Az uborka magas káliumtartalmának köszönhetően serkenti a szervezet méregtelenítő folyamatait, és segíti a vesék működését.

Lásd még