Fogyás természetesen

Így fogyj természetesen és könnyedén!

Írta: Váczy Anikó Csak úgy kapkodjuk a fejünket, annyiféle fogyókúrás irányzat létezik már.

Íme a 10 legjobb fogyókúra tipp, amit neked is ki kell próbálnod! MME Egy körkérdés szerint minden második nő elégedetlen ugyan az alakjával, mégse szeretne azonnal fogyókúrába kezdeni.

Néhány közös jellemzőjük sajnos van, mégpedig az, hogy éhesek, ingerültek és kimerültek leszünk tőlük. Az állandó gyomorkorgás és a rossz közérzet még a legkitartóbbak életét is megkeseríti, és arra sarkallja őket, hogy idő előtt feladják az adott fogyókúrát.

fogyás természetesen

Az ideális egy olyan étrend lenne, amely éhségérzet nélkül gyors fogyást biztosít, és felpörgeti az anyagcserét. Első lépés: csökkentsd a cukor és a keményítő bevitelét A legtöbb fogyókúra ott vérzik el, hogy túl radikális, szinte minden tápanyagot megvon tőlünk. Amit valóban érdemes kiiktatni az étrendünkből, az a cukor és a keményítő.

Ugyanis ezek serkentik leginkább az inzulin kiválasztását, amely a fogyás természetesen zsírraktározó hormon a szervezetünkben.

Fogyni otthon természetesen

Amikor az inzulinszint csökken, a zsír fogyás természetesen kiszabadul a zsírraktárakból, a szervezet pedig zsírt kezd égetni a szénhidrátok helyett. Fogyás természetesen a másik előnye az alacsony inzulinszintnek, hogy a vese ki tudja választani a testünkben található többlet nátriumot és vizet, fogyás természetesen megelőzhető a puffadás és a vízvisszatartás.

Nem véletlen, hogy fogyás természetesen cukor — és szénhidrátszegény diétákkal akár az első két hétben 4 kilót is fogyhatunk, zsírból és természetesen vízből. Csökkentett szénhidrátbevitel mellett tehát csökken az inzulin szintje, és automatikusan kevesebb kalóriát eszünk, fogyás természetesen éhségérzet nélkül.

Második lépés: egyél sok fehérjét, zöldséget és zsírt Miután sikeresen kiiktattuk a cukrot és a keményítőt, következő lépésként figyeljünk arra, hogy minden egyes fogyás természetesen tartalmazzon fehérjétzsírt és alacsony szénhidráttartalmú zöldségeket.

Keress receptre vagy hozzávalóra

Ha ezt tartod szem előtt, megfelelő lesz a bevitt makrók aránya, és akár 50 grammra is csökkentheted egy időre a szénhidrátbevitelt. Ha a fogyás a cél, egyértelműen a fehérje a tápanyagok királya.

Még több termék Mit kellene enni és inni? A fogyás sikere nagyobb részben attól függ, hogy miket eszel és iszol. Széles körben elterjedt tévhit, hogy a zsírleadás legjobb módja, ha egyszerűen kevesebbet eszel, ezt azonban nagyon nehéz megállni, hiszen koplalásnak érzi a szervezet. Sokkal jobb módszer, ha tápanyagdús, kalóriaszegény, laktató ételekkel helyettesíted az étvágynövelő, vitamint alig tartalmazó, zsíros, cukros táplálékokat. Az étrendben azonban nemcsak a kalóriák lényegesek, de a különböző tápanyagok bevitelére és sok másra is oda kell figyelni.

A legminőségibb fehérjeforrások a csirke, a pulyka, a halak, a cottage cheese és a tojás válaszd az Omegamal dúsított terméket. A fehérjedús étkezéssel naponta akár kalóriát is megtakaríthatunk. Fogyás természetesen alábbi zöldségeket érdemes fogyasztani mellé, alacsony szénhidráttartalmúk miatt: brokkoli, karfiol, spenót, kelkáposzta, káposzta, kelbimbó, mángold, jégsaláta, uborka és zeller.

fogyás természetesen

Nagy előnyük, hogy nem kell figyelni a mennyiségre, nyugodtan megpúpozhatod velük a tányérod a nap bármely szakaszában. A főként sovány fehérjéből és zöldségekből összeállított étrend tartalmazza az egészségünkhöz szükséges összes rostot, vitamint és ásványi anyagot, így a különböző hiánybetegségek is elkerülhetők.

Így fogyj természetesen és könnyedén!

Emellett célszerű zsiradékkal is kiegészíteni az étkezéseket, a zsírban oldódó vitaminok és az ásványi anyagok felszívódása érdekében. A legjobb zsírok az olívaolaj, a kókuszolaj és az avokádóolaj.

Fitoterápia A történelem során az ideális testsúly és alak elérése mindig a nehezen elérhető célok közé tartozott. A testsúlycsökkentésre használt szerek zöme ma étrend-kiegészítőként van a piacon, ezek nagy része gyógynövényeket is tartalmaz. Korábban számos gyógyszer is forgalomban volt hasonló célra, mára ezeket kevés kivétellel kivonták forgalomból.

Ne félj a zsíroktól, a zsírok és a szénhidrátok együttes kiiktatása ugyanis a fogyókúra bukásának biztos receptje. A tanulmányok szerint a telítetlen szírsavak szív- és érrendszerünk egészségét sem veszélyeztetik.

14 élelmiszer, ami segíthet a fogyásban

Harmadik lépés: végezz súlyzós edzéseket hetente háromszor Természetesen lehet fogyni testmozgás nélkül is, de a formás alak elérése céljából nem érdemes. Ha már az étrended biztosan összeállt, heti edzés beiktatása erősen ajánlott. Ne csak a kardiót erőltesd, a súlyzós edzés ugyanis csodákra képes. Megelőzi az anyagcsere lassulását, amely a különböző fogyókúrák legjelentősebb kockázata.

Fogyás természetesen?

A fehérjedús diéták és a rendszeres edzések együttesen segítik az izomépítést és a zsírégetést. Extra lépés: töltsd fel a szénhidrát raktáraidat hetente egyszer Válassz egy napot, amikor megemeled a bevitt szénhidrát mennyiségét.

fogyás természetesen

Természetesen a cukrot és a finomított szénhidrátot fogyás természetesen is igyekezd elkerülni, inkább a komplex változatait fogyaszd, mint a zab, a rizs, a quinoa, a gyümölcsök és az édesburgonya. Fontos, hogy ragaszkodj a heti egyes szabályhoz, így, ha valamelyik nap véletlenül bűnöztél, módosítsd ezt a napot a szénhidrátos nappá.

Ez a fogyás receptje: 3+1 lépés a zsírmentes testért

Az extra nap beiktatása azért előnyös, mert szabályozza a zsírégető hormonok szintjét, mint a leptin- és a pajzsmirigyhormon. Ha úgy veszed észre, hogy hízol ezeken a napokon, ne ijedj meg, ez csak víz, és nap múlva le is megy.

Fotó: RF.

Lásd még