Alvás közbeni fogyás, Hűtsd le magad!

5 zsírégető ital lefekvés előttre, ami alvás közben fogyaszt

Népszerű fogyókúrák nagyító alatt A táplálkozástudósok régóta tudják, hogy az inzulinszint a fogyásban és a hízásban egyaránt fontos szerepet játszik, ám az ebből levont következtetések kevéssé voltak meggyőzőek.

Olyan diétákat alkottak, amelyek vagy nem működtek, vagy hosszú távon egészségteleneknek bizonyultak. Ezzel szemben ésszerűnek tűnik az a metódus, amelynek neve "inzulinelválasztó diéta". Ennek lényege, hogy este minél kevesebb szénhidrátot együnk.

Így alvás közben fogyunk. Alvás közbeni fogyás reggelire elfogyasztott szénhidrát — pl.

Diéta: Fogyj alvás közben - bioritmus-kúrával!

Aki több kalóriát eszik meg, mint amennyit elhasznál, az hízik! Azonban a puszta kalóriaszámolgatás nem elegendő. Legalább ilyen fontos az elfogyasztott kalóriák minősége és elfogyasztásuk időpontja is. Mi tekinthető reális fogyásnak? A legszigorúbb kalóriamegvonás, pl. A férfiaknál az eltérő hormonális működés miatt a fogyás nagyobb mértékű lehet.

Esti stresszoldás, pihentető alvás, éjszakai testsúlykontroll

A fogyásban szerepet játszik a szövetekben felgyülemlett víz mennyisége is, amely fogyókúra idején kiürül. Az ésszerű "fogyókúra" - tehát konzekvens, hosszabb ideig tartó kalóriacsökkentés és este kevés szénhidrát fogyasztása - esetén hetente dkg súlyveszteség tekinthető reálisnak.

Ha kitartást, állóképességet fejlesztő edzést és izomfejlesztő mozgást végzünk, elképzelhető, hogy a fogyás szám alvás közbeni fogyás csekélyebb mértékű lesz, mivel zsírszövetet bontunk, ugyanakkor izomszövetet építünk - ez azonban egészségügyi szempontból nem probléma, sőt kívánatos fejlemény. Korábban azt gondolták, hogy a zsír hizlal, ezért a túlsúlyos embereknek egyszerűen csak kevesebb zsírt kell fogyasztaniuk, hiszen arányosan a zsírok tartalmazzák a legtöbb kalóriát.

alvás közbeni fogyás

Amikor azonban ezek a zsírcsökkentő diéták csődöt mondtak, divatba jöttek a szénhidrátcsökkentésen alapuló fogyókúrák. Noha utóbbi irányzatok rengeteg valótlanságot is állítanak, tény, hogy valóban fontos az inzulinszint, mint fogyást befolyásoló tényező. A hasnyálmirigyünk által termelt inzulin kulcsfontosságú az anyagcsere- folyamatok alakulásában és a fogyásban. Az inzulin a tápanyagokat, tehát a cukrot, az aminosavakat és a zsírsavakat, bizonyos kapcsolódási pontokon receptorokon keresztül a sejtekbe juttatja.

Ha a sejt elegendő tápanyaghoz jutott, a felületén található receptorok blokkolásával védekezik a túltelítődés ellen: ezt az állapotot nevezzük inzulinrezisztenciának. Ilyenkor a felesleges mennyiségű cukor zsírrá alakul, ami alvás közbeni fogyás inzulin segítségével a zsírszövetekbe jut.

Diéta: Fogyj alvás közben - bioritmus-kúrával! - Blikk Rúzs

Szétválasztó diéta: szénhidrátokat és fehérjéket nem egyszerre eszünk Ha vacsorára egy szelet sajtos kenyeret eszünk, a kenyérben lévő szénhidrátok hatására megemelkedik vérünkben az inzulin szintje, alvás közbeni fogyás a sajtban lévő nagy mennyiségű zsírt azonnal bejuttatja a zsírszövetekbe. Az inzulin ugyanakkor gátló hatást fejt ki a zsírok bontásáért alvás közbeni fogyás a szövetek regenerálódásáért felelős növekedési hormon STH termelődésével szemben.

Ha ellenben este nem tesszük ki magunkat az inzulinszint növekedésének szénhidrátokban és fehérjékben gazdag élelmiszerek fogyasztásával, zavartalanul zajlik a zsírbontás és az izomszövet építése, regenerálása, különösen, ha valaki rendszeres testmozgást is végez. Detlef Pape esseni orvos e tényekre építve kifejlesztett egy új diétát, amelyet inzulinelválasztó diétának nevezett.

Ez kiküszöböli azokat a hibákat és hiányosságokat, amelyek az eddigi, low-carb vagy alvás közbeni fogyás sajátjai voltak. A "régi" Hay-féle alvás közbeni fogyás diéta szigorúan tiltotta a szénhidrátok és fehérjék egyidejű fogyasztását. Pape által kidolgozott diéta megengedi a szénhidrát és fehérje egyidejű fogyasztását reggel és délben, de tiltja este.

A reggeli legyen szénhidrátokban gazdag, mivel a teljesítményhez szénhidrátokra van szükségünk. Az általános low-carb diéta helytelen és egészségtelen. Este beyonce diéta túlsúlyos személyeknek messzemenően tartózkodniuk kell a szénhidrátoktól: kenyértől, tésztáktól és más, gabonákból alvás közbeni fogyás ételektől pl.

Amíg a vérben inzulin kering, a test cukorból nyert energiafelvételre van programozva, és nem kezdi el bontani a zsírokat. A szénhidrátokban gazdag ételek, de különösen a szénhidrát és fehérje együttes fogyasztása megemeli az inzulinszintet.

alvás közbeni fogyás

Mivel étkezés után - különösen, ha az szénhidrátokban gazdag - órákig inzulin termelődik, a fő- és kis étkezések ütemét betartva zsírbontásra nem is kerülhet sor. A zsírbontás tehát csak alvás közben, éjjel lehetséges.

6 szokás, amivel alvás közben is ég a zsír - Így fogyhatsz erőfeszítés nélkül éjszaka

Ezt akkor használhatjuk ki, ha este tartózkodunk az inzulinszintet megemelő ételektől. Ez a magyarázata az alvás közben zajló fogyásnak.

Ezt a fázist kell hatékonyan kiaknázni ahhoz, ha meg akarunk szabadulni felesleges zsírtartalékainktól. Ennek érdekében azonban néhány feltételnek teljesülnie kell. Alvásdiéta: párban is kiválóan lehet csinálni Először is a nap megfelelő szakában a megfelelő élelmiszereket kell fogyasztani, étkezés során pedig ügyelni kell a táplálék fehérje- és szénhidráttartalmának megfelelő összetételére, az ilyen típusú táplálkozás célja ugyanis a inzulin hormon sakkban tartása. Hogy miért?

Természetesen az eredmények érdekében az elfogyasztott napi kalóriamennyiséget is figyelembe kell venni. Az éjszakai zsírégetés pedig csak testedzés hatására zajlik igazán hatásosan. E táplálkozási reform vonzó tulajdonsága, hogy nem tilt meg kategorikusan bizonyos élelmiszereket, inkább azok napszaki elosztását tartja szem előtt.

A reggelire elfogyasztott szénhidrát - pl.

alvás közbeni fogyás

Körülbelül ötórás szünet után az inzulinszint ismét csökkenni kezd, és ebédre ismét ehetünk vegyes táplálékot. Este fehérjékben gazdag, szénhidrátban szegény ételeket fogyasztunk, amivel megakadályozzuk az inzulinszint magasba emelkedését, így éjszaka megindul a zsírbontás.

alvás közbeni fogyás

A szénhidrátban szegény kombinációkra alapvetően a következők jöhetnek számításba: Zöldség burgonya, kukorica és főtt sárgarépa kivételével tofuval, hallal, mogyoróféleséggel pl. Saláta vagy nyers élelmiszerek sajttal, hallal, tofuval. Az étkezés bázisául a prof. Leitzmann-féle teljes értékű étrend szolgáljon: Lehetőleg mindent természetes formájában, biológiai termesztésből, az évszakra jellemző helyi termékeket kell enni, és a vitaminokat kímélő módon kell elkészíteni.

Túlsúly esetén mindezt egészítsük ki azzal, hogy este szénhidrátokban szegény ételeket kell alvás közbeni fogyás Ha mindezt rendszeres testedzéssel, mentális tréninggel jóga, autogén tréning, relaxációs technikák, meditáció stb. Így garantált a fogyás és az elért eredmények hosszú távú megtartása.

A fenti étkezési reform bevezetésére ideális a böjtkúra utáni időszak.

Tartós fogyás a Tudatalatti segítségével - Helyes táplálkozás - Kitartás erősítése - Motiváció

Lásd még