Zsír diéta vélemény, 5 tévhit a ketogén diétáról

WOW0821240209BLCLJLLLML
Semmi szénhidrát és sok zsír — Hogy működik a ketogén diéta? MME Egyél zsírban gazdag ételeket és fogyni fogsz! Röviden így jellemezhetnénk a népszerű ketogén diéta lényegét. De miről szól ez a diéta?

A ketogén diéta leegyszerűsítve nagy mennyiségű zsír- és alacsony szénhidrátbevitelen alapul. Hogy néz ki ez a gyakorlatban, a makrok terén? A drasztikus szénhidráthiány miatt a test úgy nyer energiát, hogy kiüríti a zsírraktárakat, ez a folyamat a ketózis.

A létrejött ketózis pedig, az elméletek szerint, garantálja a fogyást.

férfi fogyókúra 50 felett

Alapjaiban leginkább a GI-étrendhez hasonlítható, ugyanis a szénhidrátban gazdag ételek mellőzésével gátolja meg a vércukorszint ingadozását és az állandó éhségérzetet. A magas zsírbevitel pedig sokáig teltségérzetet biztosít. Nem árt azonban tudatosítani, hogy a ketogén diétát eredetileg epilepsziás gyerekek gyógyítására találták ki, és egyáltalán nem fogyókúrás célra használták.

7 napos ketogén diéta mintaétrend

Talán pont ezért vet fel ennyi kérdést. Íme, a leggyakoribb tévhitek, amelyeket feltétlenül étrendtervező fogyáshoz kell, mielőtt belevágsz a diétába.

Bármilyen zsír jöhet bármekkora mennyiségben A ketogén diéta alapja tehát a zsírok megemelt bevitele.

HÁZI ZSÍRÉGETŐ - gyors és olcsó

Ténylegesen csak úgy, ha zsírt eszel zsírral. Azonban a táplálkozástudományi szakemberek nem győzik hangsúlyozni, hogy ez a diéta sem engedélyezi az összes zsír bevitelét.

leggyorsabb fogyás combról

A telített zsírok fogyasztására a ketogén diéta sem jogosít fel. Szív- és érrendszered egészségét tartva szem előtt, felejtsd el a bacont és a kolbászt, válaszd helyettük az olyan telítetlen zsírokat, mint a halak, a magvak, a csonthéjasok és az extra szűz olívaolaj.

A feldolgozott zsiradékok, mint például a bacon, ráadásul a rákos megbetegedések kialakulásának esélyét is növelik.

erős fogyókúrás gyógyszer

A szakértők szerint a legjobb, ha a ketogén diétának mediterrán színezetet adsz. A szénhidrátok teljesen feleslegesek Biztos ismered azt az érzést, amikor még nem ettél, ezért gyenge vagy, szédülsz és nehezebben tudsz koncentrálni. Ilyenkor az agy valójában jeleket küld, hogy nincs elegendő energiája, ezért sürgősen szüksége van glükózra.

Olvasónk írta: személyes tapasztalatok a ketogén diétáról

Ugyanezt az érzést tapasztalhatod, különösen a ketogén diéta elején, csak állandósulva. Az agyad egyfolytában üzenni próbál neked, nem véletlenül, hiszen a kutatások szerint ahhoz, hogy a szervezet el tudja látni alapvető funkcióit, az agynak napi több mint g szénhidrátra van szüksége. A szénhidrátok nemcsak energiát biztosítanak amit tud pótolni a zsírhanem nélkülözhetetlen szerepet játszanak az izom- az idegrendszer, a vese- és a hormonális működésben is.

A ketogén zsír diéta vélemény során pedig a napi bevitt szénhidrátmennyiség nem haladhatja meg az 50 g-ot.

5 tévhit a ketogén diétáról

A ketózis és a ketoacidózis ugyanaz A ketózis lényegében nem más, mint a test optimális zsírégető módja, amikor a szervezet a zsírraktárakat használja fel, hogy energiát nyerjen, feléli saját tartalékait, és ketontesteket termel. Nem keverhető össze a ketoacidózissal, amely általában a diabétesz rettegett szövődménye.

Egy olyan életveszélyes állapot, amelynek fő oka az inzulinhiány. Ketoacidózis azonban kialakulhat extrém esetekben zsír diéta vélemény embereknél is, akik túl szigorú ketogén diétát folytatnak, egy tavalyi tanulmány szerint.

mit ehetek diéta alatt

Leggyakoribb tünetei az állandó zsír diéta vélemény, a gyakori szomjúságérzet, a szapora légzés, az acetonszagú lehelet, az elrévedő tekintet és a zavart tudat állapot. Ha ezeket tapasztalod magadon, fordulj azonnal orvoshoz, és további útmutatásig függeszd fel a diétád!

WOW0821240209BLCLJLLLML

A ketogén diéta fehérjében gazdag Azért, hogy elérd a ketózist, de elkerüld a ketoacidózist, inkább zsír diéta vélemény, mintsem növelni zsír diéta vélemény a fehérjebevitelt. Az, hogy a ketogén diéta fehérjében gazdag, a legnagyobb és a legveszélyesebb félreértés.

  1. Az egyik legveszélyesebb diéta: a "ketózás" dietetikus szemmel
  2. TÉNYEK A KETOGÉN-DIÉTÁRÓL – Panhellen
  3. 5 tévhit a ketogén diétáról | Well&fit

Amikor a fehérje szintje magas, a ketonok száma is növekszik. Ez előnyös egy átlagos fogyókúrázónak, de a ketogén diétát folytatóknál, ahol a ketonok száma eleve magas a véráramban, ketoacidózishoz vezethet. Ráadásul a túl sok fehérjét glükózzá alakítja a szervezet, ezáltal ketogén-ellenes hatással lesz.

Miért a ketogén diéta a leghatásosabb étrend fogyáshoz?

Mégis, mennyi fehérjét érdemes bevinni ketogén diéta idején? Egy átlagos felnőtt nőre lefordítva, ez napi g fehérjét jelent, kcal-s étrend esetén. Ez nem túl sok, két tojással és egy adag csirkemellel már el is érhető. Hosszútávon fenntartható Azok, akik rajonganak a zsíros ételekért, de nem szeretnek kalóriákat számolgatni, emellett könnyedén lemondanak a szénhidrátokróla ketogén diétát könnyedén betartják.

Ez a diéta nagyon zsír!

De ahogy a diéták többségét, ezt sem javasolt hosszútávon tartani, a szakemberek javaslatai alapján. Ugyanis minél tovább ketogénezel, annál nagyobb az esélye az izomvesztésnek.

ir diéta házhozszállítás

Amellett, hogy gyengül az általános erőnléted és kevésbé izmossá, tónusossá válik az alakod, az izmok leépülése az anyagcsere lelassulásával is jár. Tehát, ha már régóta ennek a diétának hódolsz, valószínűleg lassabban égeted el a kalóriákat, ir diéta vacsora korábban.

A klasszikus ketogén diéta ajánlása a arány, vagyis 4 egység zsiradékra egység szénhidrát és fehérje jut. Aki ketogén diétára adja a fejét, számítson rá, hogy nemcsak a finomított szénhidrátokat, rejtett cukrokat, hanem a legtöbb gyümölcsöt, zöldséget is ki kell iktatnia a mindennapjaiból. Alapelve, hogy a szénhidrátok megvonásával arra kényszerítjük a szervezetet, hogy zsírokból fedezze energiaigényét. Felismerték, hogy az éhezés állapotában a szervezet ún.

Tartós alkalmazás esetén székrekedés, emésztési panaszok, pattanásos bőr és akár vesekőképződés is előfordulhat. A szakemberek javaslatai alapján tehát a ketogén diéta igen hasznos, ha jelentős túlsúllyal rendelkezel, és a gyors fogyás a célod, de néhány hétnél hosszabb alkalmazásától óva intenek.

Sportolóknak és rendszeresen edzőknek egyáltalán nem javasolt, mivel a jó sportteljesítményhez nélkülözhetetlen a megfelelő szénhidrátbevitel. Fotó: RF.

regenor 31 napos étrend

Lásd még